Guld i Svenska Designpriset

Målet var guld i Svenska Designpriset och vi gjorde det. Med motiveringen ”För en medryckande framåtrörelse i färg och form med varierade och överraskande berättelser” lyckades teamet plocka hem det åtråvärda priset.

För ett år sedan formulerade vi på HiQs marknadsavdelning den tuffa målsättningen. Att få gå upp på scen och mottaga priset igår kändes verkligen som på den gamla god tiden då man vann SM-guld i länghoppsgropen. Nyckeln i det här fallet var ett grymt bra teamjobb i kombination med kreativitet och kvalitet.

Priset vanns tillsammans med byrån Kärnhuset, där vi använt framförallt deras känsla för färg och form med vår förmåga att projektleda och se helhet. Det är en fin balansgång mellan att göra en kundtidning med att skapa ett intressant läsvärde. Att vi skriver om döden, noshörningar och rockmusik och ändå hittar en röd tråd i hur digitaliseringen förändrar våra liv tycker iallafall jag är spännande läsning.

Att vi placerar oss på första plats, just före H&M är något jag kommer att vara stolt och glad över länge. Tack till en fantastisk prestation till hela gänget. Läs gärna mer om vinsten i Borås Tidning:

http://www.bt.se/boras/borasprofil-vinner-grafiskt-designpris/

Och här är länken till resultatlistan:

http://www.designpriset.se/vinnare.php?year=2015

//Den stolta tuppen